AdBlue emulator – do czego służy?
System AdBlue stosuje się w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, gdzie odpowiada za oczyszczanie spalin z tlenków azotu (NOx). Jest on jednak awaryjny, dlatego wielu kierowców decyduje się na AdBlue emulator. Na czym polega jego działanie?
System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) jest wykorzystywany w samochodach ciężarowych, maszynach rolniczych i maszynach budowlanych. Również samochody osobowe z silnikiem diesla o pojemności powyżej 2 litra coraz częściej są wyposażone w system SCR. Praca układu SCR nie byłaby możliwa bez płynu AdBlue, który składa się z 32,5% mocznika i wody destylowanej. Choć system AdBlue jest przydatny w jednostkach zasilanych olejem napędowym, ponieważ odpowiada za oczyszczanie spalin, bywa zawodny. Do jego wyłączenia służą emulatory AdBlue. Czy warto je stosować?
AdBlue emulator – do czego służy?
System AdBlue bywa zawodny, a nawet niewielka usterka może być kosztowna. Konsekwencją jest też przejście w tryb ograniczenia mocy silnika, spowodowany ustawieniami sterownika silnika, który blokuje osiągi jednostki do czasu, aż awaria zostanie usunięta. AdBlue emulator rozwiązuje ten problem. Omija on oprogramowanie, które alarmuje o usterce, a sterownik silnika otrzymuje informację, że podzespoły układu SCR są sprawne. Emulator AdBlue zastępuje każdy podzespół podczas awarii i umożliwia łatwe kasowanie błędów z komputera. Emulator SCR nie przeszkadza też w diagnozowaniu samochodu w celu wykrycia innych usterek.
Wyłączanie AdBlue – jakie ma korzyści?
Wyłączanie AdBlue ma wiele korzyści. Jedną z nich jest brak konieczności uzupełniania płynu AdBlue, który nie jest tani. Warto pamiętać, że emulator zastępuje pracę wszystkich elementów z układu AdBlue, takich jak: czujnik temperatury spalin, pompa AdBlue, sterownik SCR, czujnik temperatury mocznika, grzałka w zbiorniku, czujnik poziomu mocznika w zbiorniku, czujnik NOx, czy uszkodzone przewody elektryczne. W przypadku awarii pojazd nie przechodzi też w tryb ograniczenia mocy. Emulator AdBlue jest wykrywany przez urządzenia diagnostyczne jako oryginalny sterownik. Nie utrudnia on diagnozowania innych usterek, a jego instalacja nie wymaga trwałej ingerencji w elektronikę pojazdu. W każdej chwili można przywrócić funkcjonowanie układu SCR. Wyłączenie AdBlue jest więc korzystniejszą opcją niż naprawa elementów układu, które uległy awarii. Zastosowanie emulatora jest możliwe w wielu nowoczesnych modelach samochodów ciężarowych oraz maszyn rolniczych i budowlanych, które są wyposażone w system AdBlue.