Sierpień 2, 2021
Aktualności Ciekawostki

Bagażnik rowerowy na dach, klapę od bagażnika czy hak?

Wyjazdy na wakacje, a także na weekendy, cieszą się ogromną popularnością. Coraz większa grupa turystów zabiera jednak ze sobą rowery, aby w okolicznościach przyrody zwiedzać nowe tereny i poprawić swoją kondycję. Dzięki zabraniu ze sobą rowerów można udać się w najciekawsze zakątki danego miejsca, bez konieczności odpalania silnika samochodu czy korzystania z komunikacji miejskiej. Jakie typy bagażników wyróżniamy i jakie są ich wady i zalety?

Rodzaje bagażników rowerowych

Zasadniczo wyróżnia się trzy typy bagażników rowerowych, a wśród nich wymienia się bagażniki na hak, na klapę bagażnika, a także na dach. Wszystkie te typy mają oczywiście zarówno wady, jak i zalety, dlatego przed zakupem optymalnego rozwiązania, warto rozważyć wszystkie dostępne opcje. Bagażniki stają się bardziej popularne, ponieważ coraz większa liczba turystów pragnie spędzić czas na świeżym powietrzu bez konieczności korzystania z komunikacji miejskiej czy poszukiwania optymalnych tras i taksówek.

Bagażniki samochodowe na rowery – które wybrać?

Bagażnik na dach

Tego typu bagażnik rowerowy najlepiej sprawdzi się w przypadku samochodów typu kombi, gdyż samochody te fabrycznie mają relingi dachowe umożliwiające montaż tego typu bagażników. Warto stawiać na bagażniki stalowo kompozytowe lub aluminiowe. Oczywiście w przypadku, kiedy samochód nie posiada relingów, konieczny jest zakup tak zwanego zestawu startowego. Koszt bagażnika bazowego to 200-1000 zł. Przed jego zakupem warto jednak sprawdzić to, czy samochód ma otwory na bazy. Na dachu można przewieść nawet 6 rowerów! Oznacza to, że jest to doskonała propozycja dla rodzin z dziećmi. Niestety ograniczeniem jest nośność dachu. Zazwyczaj na dachach pojazdów tradycyjnych maksymalnie przewozi się do 4 rowerów Jest to jednak i tak wystarczająca ilość miejsca do tego, aby pomieścić rowery rodziny z dwójką dzieci.

Zobacz również:  Porsche Panamera by Caractere Exclusive

Bagażniki na klapę samochodu

Ten rodzaj bagażnika nie sprawdzi się wśród samochodów typu sedan. Doskonale pasować będą jednak do pojazdów typu hatchback i minivan. Montaż bagażnika tego typu nie powinien stanowić żadnej trudności, gdyż z jego montażem poradzą sobie zarówno fachowcy, jak i nowicjusze, którzy kupują swój pierwszy bagażnik w życiu na rowery i nie chcą spędzać długich godzin na montażu. W przypadku tego bagażnika zmienia się nieco środek ciężkości pojazdu, gdyż obciążony pozostaje tył. Opór powietrza będzie w tym przypadku znacznie większy niż w przypadku przewożenia rowerów na dachu, jednak idzie się do tego szybko przyzwyczaić. Niestety wystające boki rowerów sprawiają także, że w kabinie pojazdu jest nieco głośniej. W przypadku bagażników tego typu warto zachować szczególną ostrożność, gdyż nieprawidłowy montaż może uszkodzić zarówno szybę, jak i lakier na tyle pojazdu.

Zobacz również:  Nissan GT-R 2012MY

Bagażniki montowane na hak

Kolejnym wyborem, na jaki mogą zdecydować się kierowcy, jest bagażnik montowany na hak. Tak naprawdę jest to uniwersalna propozycja, która dedykowana jest do większości samochodów. W przypadku bagażników tego typu można przewieźć nawet 4 rowery. Cechuje je niezwykle szybki demontaż i montaż, dlatego jest to propozycja dla osób, które chcą zakupić swój pierwszy bagażnik i obawiają się porysowania samochodu i szyby. Plusem tego wyboru jest nie tylko szybki montaż, ale także stosunkowo niewielki ruch powietrza i wygodny system odchylania, który ułatwia ściąganie rowerów. Należy w tym przypadku jednak pamiętać, że ta propozycja wydłuża znacznie tył auta, co sprawia, że konieczne jest zachowanie ostrożności podczas cofania i parkowania.

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły