Dodge Circuit EV

dodge-circut-ev.JPG

Dodge Circuit EV – kryzys w Ameryce dało się odczuć na salonie w Detroit, który momentami przypominał wystawę pojazdów o napędzie alternatywnym i hybrydowym. W ten obraz wpisał się również Dodge, który pokazał model circuit EV. Jest to prototyp sportowego pojazdu o ciekawej, ale nie rewolucyjnej stylizacji. Rewolucja kryje się jednak pod maską. Otóż circuit EV jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 200 kW, czyli 268 KM. Zapewnia on osiągi naprawdę godne uwagi – sprint do 100 km/h trwa mniej niż 5 sekund, a pokonanie 1/4 mili zajmuje około 13 sekund. Prędkość maksymalna przekracza 190 km/h. Trzeba przyznać że jak na „tramwaj” to zupełnie nieźle. Cały układ napędowy nie jest zbyt skomplikowany i składa się wyłącznie z trzech elementów: elektrycznego silnika, systemu baterii litowo-jonowych, z których czerpana jest energia oraz kontrolera, który steruje jej przepływem. Zasięg samochodu w zależności od warunków i stylu jazdy waha się od 240 do 320 km. To wystarcza do codziennej jazdy z ładowaniem akumulatorów w nocy. Samo ładowanie odbywa się poprzez podłączenie do zwykłego gniazdka. Obecnie nie wiadomo, jakie są szanse na wdrożenie circuita EV do produkcji.

dod_circuitev_02.jpg
Detroit 2009: Dodge Circuit EV film video:

One comment

Comments are closed.