Szukasz godnego zaufania warsztatu do serwisowania swojego samochodu? Z nami już go znalazłeś
Dzisiaj wcale nie jest łatwo znaleźć warsztat, z usług którego naprawdę warto korzystać. Auta są coraz bardziej skomplikowane mechanicznie i coraz więcej w nich trudnej do ujarzmienia elektroniki. Jak trafić do miejsca, w którym naprawdę zadbają o nasz samochód?
Nawet najbardziej niezawodny i zadbany samochód musi czasem trafić do mechanika. Trzeba wymienić w nim olej, klocki hamulcowe, albo usunąć jakąś drobną usterkę, która może się przytrafić najlepszemu autu. Niestety, z morza warsztatów trudno jest wyłowić te, w których z czystym sumieniem można zostawić swój wart kilkadziesiąt tysięcy złotych samochód. Na forach internetowych nie brakuje historii rozżalonych klientów, którzy zostali oszukani, lub po niefachowej naprawie musieli szukać kolejnego warsztatu, w którym ktoś porządnie zająłby się ich autami. Jak w takim razie znaleźć dobry warsztat i nie żałować?
Spis treści
Kto pyta – nie błądzi
Zamiast jeździć na oślep po okolicznych warsztatach, warto zacząć od małego wywiadu wśród znajomych. W końcu przecież każdy posiadacz samochodu ma pewnie jakieś doświadczenia dotyczące jego serwisowania. Za przewodnika można wybrać też sieć – w Internecie nie brakuje miejsc, w których można poczytać opinie o warsztatach. Jednym z nich jest strona qservicecastrol.eu, zbierająca informacje o serwisach działających w ramach sieci Q Service Castrol. Już fakt, że za projektem stoją znane brandy takie jak Inter Cars I Castrol, może stanowić potwierdzenie jakości obsługi i wykonywanych usług. Żadna szanująca się firma nie pozwoli, by z jej logotypu korzystał warsztat, który nie spełnia wysokich standardów jakości, albo nie posiada odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, czy nowoczesnego sprzętu.
Podczas wizyty zwracaj uwagę na szczegóły
Porządek na stanowiskach, czystość w hali serwisowej i obecność nowoczesnego sprzętu – to elementy podpowiadające, jak pracownicy traktują powierzone im auta. Jeśli na hali panuje bałagan i nieporządek, a pracownikom to nie przeszkadza, to można zgadywać, że równie niedbale potraktują nasz samochód.
Bardzo istotna jest też pierwsza rozmowa z pracownikiem serwisu. Doświadczony mechanik powinien chcieć poznać historię auta i być zainteresowany szczegółami usterki, z którą przyjechaliśmy, czy historią napraw. Jego podejście do klienta i udzielanie precyzyjnych odpowiedzi na zadawane pytania, pozwoli na ocenę, czy mamy do czynienia z profesjonalistą posiadającym wiedzę niezbędną do zajęcia się naszym autem.
Porządny warsztat trzyma się wysokich standardów
W momencie przyjęcia auta, pracownik serwisu przygotuje zlecenie naprawy, w którym zostanie opis a usterka, zakres planowanych prac i przewidywany termin ich zakończenia. Innym niezbędnym dokumentem, którego kopię powinien otrzymać klient, jest wypełniony w chwili przekazania pojazdu protokół przyjęcia. Musi on zawierać informacje o przebiegu auta, ilości paliwa w zbiorniku, czy ewentualnych uwagach co do stanu nadwozia i wnętrza.
Wybierając warsztat warto zwrócić uwagę na dodatkowe korzyści. Wspomniana wcześniej sieć warsztatów Q Service Castrol proponuje takie rozwiązania, jak gwarancja na silnik, układ hamulcowy, albo na uszkodzenia mechaniczne opon. Trudno oczekiwać, by na podobne udogodnienia mógł sobie pozwolić mały, lokalny warsztat. Wejdź na qservicecastrol.eu i skorzystaj z wyszukiwarki, by znaleźć dobry warsztat w swojej okolicy.