Trabant 601 i Dziewczyny
Trabant 601 po delikatnym tuningu i piękne polskie dziewczyny – zdjęcia auta pochodzą z imprezy Tuning Show Kraków – 17-18.V.2008
Trabant – samochód produkowany w latach 1957-1991 w fabryce VEB Sachsenring Automobilwerke w Zwickau (założonej w 1902 r. przez Augusta Horcha) w Niemieckiej Republice Demokratycznej.
W 1964 roku wyszedł kolejny model Trabanta. Początkowo zostało zmienione całkowicie nadwozie. Bardziej kwadratowe nawiązywało do stylistyki aut „zachodnich”. Produkowany był jedynie z nadwoziem limuzyna (wersja „Universal”, tj. kombi była wówczas dostępna jedynie w modelu P600). W 1965 roku wprowadzono P601 kombi, dzięki czemu pojemność bagażnika wzrosła do 1400 litrów.
- W 1966 roku dodano nową paletę kolorów nadwozia. Powstała również wersja dla inwalidów. Model Trabant 601Hycomat posiadał półautomatyczne sprzęgło, dzięki czemu biegi można było zmieniać bez potrzeby wciskania pedału sprzęgła.
- W 1969 roku zmodernizowano silnik – moc wzrosła do 19kW (26 KM). Wprowadzono również modele 601S (Sonderwunsch) oraz 601 deLuxe.
- W 1973 roku wyszedł milionowy Trabant.
- W 1980 roku zadebiutował nowy model trabanta 601 – 601S deLuxe.
- W 1982 roku wyprodukowano dwumilionowy Trabant.
- W 1983 roku została zmodernizowana instalacja elektryczna z 6 na 12 V.
- W 1984 roku został wprowadzony gaźnik 28H1-1.
- W 1985 roku został zmodernizowany zapłon na elektryczny ESE-2H (EBZA).
- W 1988 roku trwały prace nad nowym modelem z silnikiem czterosuwowym – Trabant 1.1N.
- W 1990 roku wyprodukowano trzymilionowego Trabanta (licząc modele P50 i P600 łącznie). W tym roku również została zaprzestana produkcja modelu 601; wyprodukowano 2.818.547 sztuk modelu 601, jego następcą stał się Trabant 1.1.
Określeń na Trabanta jest dużo. 'Trampek’, 'Trabi’, 'Ford karton’, 'Zemsta Honeckera’, 'Mydelniczka’… . W 1964 roku produkowany wówczas w NRD model P50 przeszedł modyfikacje i otrzymał właśnie nazwę Trabant (po niem. 'satelita’). Pierwszym silnikiem był dwusuw chłodzony powietrzem o poj. 594 ccm i mocy 23 KM. Trzy lata później zwiększono moc do 26 KM. Zmiana biegów odbywała się za pomocą charakterystycznej 'klamki’. Do poważniejszych modyfikacji modelu należały: zmiana instalacji elektrycznej z 6-woltowej na 12V (1984 r.), zastosowanie elektronicznego zapłonu (1985 r.), zmiana tylnego zawieszenia (zastapienie poprzecznego resora sprężynami śrubowymi – 1988 r.).
Trabant 601 film video:
[youtube]http://pl.youtube.com/watch?v=h4xZgxDffac[/youtube]
Jeden komentarz
Komentarz są wyłączone.
Rafał says:
Te laski przy Trabancie nie są zbyt piękne, oczów nie mieliście przy wyborze dziewczyn? Chociaż z tą po środku niby z kasztanowymi włosami to bym z chęcią się umówił… Pozdro wariaty 😀