Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback – najnowszy model Audi to 4-osobowy liftback. Wyglądem przypomina sedana, ale pokrywa bagażnika otwiera się razem z szybą. Nowe Audi A5 Sportback łączy w sobie sportową elegancję coupe, komfort sedana i użyteczność kombi.

Na początku do wyboru będą trzy diesle: 2,0 l/170 KM, 2,7 l/190 KM i 3,0 l/240 KM. W połowie 2010 r. dołączą do nich trzy kolejne jednostki wysokoprężne. Zamówić można też będzie jeden z silników benzynowych: 2,0 l/180 KM, 2,0 l/211 KM lub 3,2 l V6 o mocy 265 KM. W zależności od jednostki, przewidziano 6-stopniową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię  multitronic i 7-biegowy automat.

W odmianach z jednostkami benzynowymi oraz z najmocniejszym dieslem standardem będzie napęd na cztery koła Quattro. W standardowych warunkach 60 proc. mocy trafia na tylną oś, a 40 proc. na przednią. Kiedy system wykryje poślizg, moc jest automatycznie rozdzielana tak, aby mu zapobiec, przy czym do 85 proc. może trafić na tylne koła i do 65 proc. na przednie. W przypadku jednostek osiągających 240 i 265 KM, dostępny będzie w opcji sportowy dyferencjał. Podczas jazdy w zakręcie, lub przyspieszania na łuku, większa jej część będzie przekazywana na koło zewnętrzne. Wszystkie wersje nowego Audi wyposażone będą system odzyskiwania energii hamowania, zamieniający ją w energię elektryczną. Pozwala to nieco zmniejszyć zużycie paliwa.

W połowie roku 2010 oferta jednostek napędowych zostanie rozszerzona m.in. o turbodoładowany silnik 3.0 V6 TFSI, który w modelu A6 rozwija moc 290 KM, natomiast w usportowionych S4 moc tego motoru sięga 333 KM. Ceny na rynek niemiecki ustalone zostały na poziomie 33 650 euro za podstawowy model z silnikiem benzynowym oraz 47 950 euro za wersję z topowym silnikiem Diesla.