Citroen Survolt na Le Mans – W trakcie odbywającego się w poprzedni weekend wyścigu Le Mans Classic, pośród setek przecudownych wozów, można było dostrzec Citroena Survolt Concept w parze z GTbyCitroen. Pilotowany przez Vaninę Ickx, córkę Jacky’ego, Survolt zasilany jest dwoma
Auta Elektryczne
Mercedes SLS AMG E-Cell – Najwyraźniej Mercedes nie żartował, ogłaszając plany rozwoju SLS AMG w ekologicznej wersji E-Cell. Rok po zapowiedziach, światło dzienne ujrzał prototyp. Benzynową jednostkę 6.3 (6208 ccm) V8 571 KM, zastąpiono czterema elektrycznymi motorami, umieszczonymi blisko każdego koła (napęd 4×4). Agregaty generują łączną moc na poziomie 526
T3 Motion GT3 – Zajmująca się produkcją elektrycznych wehikułów, kalifornijska firma T3 Motion opublikowała informacje dotyczące najnowszego projektu jakim jest GT3. Mierzący 3,55 m długości, 1,6 m szerokości i 1,14 m wysokości, mieszczący dwie osoby, trójkołowiec oparty jest o kolumny MacPhersona z przodu i niezależny zestaw multi-link na tylnej osi. Źródło
Atomik 500 EV – Francuzi z Atomik Cars opublikowali oficjalne informacje, dotyczące w pełni elektrycznego modelu 500 EV. Bazujący na usportowionej wersji Abarth, Atomik 500 EV zasilany jest zestawem litowo-jonowych baterii. Ogniwa o zwiększonej pojemności sprawiają, że 500-tka katapultuje się do pierwszej setki w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalną ustalono na poziomie
VW Golf blue e-motion – idąc z duchem czasu firma postanowiła, że Golf z napędem elektrycznym wejdzie do produkcji seryjnej w 2013 roku. Pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach dużo wcześniej. W przyszłym roku VW zamierza przygotować partię 500 prototypowych Golfów blue e-motion. Auto otrzyma silnik rozwijający 115 KM i 270 Nm. Przyspieszenie do
Atomik 500 – Wytwarzająca elektryczne samochody na bazie Fiata 500, francuska firma Atomik Cars przedstawiła najnowsze dzieło, pod nazwą… Atomik 500. Pięćsetka od Atomik wyróżnia się nadwoziem wykonanym z włókna węglowego, które na życzenie klienta może przybrać dowolny kolor. Samochód zasilany jest dwoma elektrycznymi motorami o łącznej mocy 284 KM. Z
Opel Flextreme GT/E – Stoisko Opla zdominowane zostało modelem Flextreme GT/E. Prototypowy pojazd zasilany jest elektrycznym agregatem, znanym z Opla AmperyChevroleta Volta. Minimalnie krótsza od Insignii, karbonowa karoseria charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,22. Całość osadzono na 21-calowych felgach z oponami o niskim
NLV Quant – Dokładnie rok temu na genewskim stoisku Koenigsegg, mogliśmy podziwiać koncepcyjny model Quant. Obecnie bazujący na nim pojazd, zaprezentowała firma NLV Solar. Mierzący 4,87 m długości i 1,98 metra szerokości, pojazd z włókna węglowego wygląda jak czteroosobowa łódka poruszająca się na 23-calowych kołach. Źródło zasilania jest równie wyjątkowe. Cztery
TAG Heuer Tesla Roadster – na targach w Genewie zaprezentowano owoc współpracy Tesli ze słynną szwajcarską firmą zegarmistrzowską TAG Heuer. Jest to typowy roadster z charakterystyczną dla modeli Tesla linią nadwozia. Od poprzednich modeli amerykańskiego producenta różni się jedynie wykończeniem, w którym znajdziemy między innymi specjalny schowek na zegarek TAG
Citroen Survolt – Francuski koncern nie byłby sobą, gdyby na dużej wystawie nie zaprezentował samochodu o kontrowersyjnej stylistyce. Był już GTbyCitroen, był i Revolte. Teraz nadeszła pora na koncept pod nazwą Survolt. Stylistyka mierzącego 3,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,2 metra wysokości, po raz kolejny poraża. Mamy do czynienia z potężnym, owalnym grillem