Nowa Warszawa

nowa-warszawa

Idea stworzenia auta New Warsaw – Wratislavia ma na celu przywrócenie legendy Polskiej motoryzacji samochodu marki Warszawa. Do projektu „New Warsaw Wratislavia” poza Michałem Koziołkiem dołączyli Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury, Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych., Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny.

Inicjatywą przewodnią projektu jest połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w, wraz z retrodesign’em charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki. Samochód swoim wyglądem, wyposażeniem, i wykonaniem ma przewyższać w swojej klasie luksusowe marki aut z całego świata. Nowoczesne rozwiązania techniczne, połączone z materiałami najwyższej klasy, a także ręcznie wykonane nadwozie i wnętrze pojazdu będą jednymi z większych atutów nowej Warszawy. Produkcja auta w liczbie 4 sztuk rocznie dodatkowo nadaje unikatowego charakteru. Premierowy pokaz prototypowego auta zaplanowany jest na maj/czerwiec 2014 na Zamku w Kliczkowie.

Do projektu dołączyły Polskie firmy, które wspierają przedsięwzięcie reklamą, finansowo, w formie przekazanych części, a także służące pomocą przy wykonaniu poszczególnych elementów auta. Cały projekt udaje się realizować dzięki połączeniu sił ekipy New Warsaw i firmy About-S. Ogromnie ważnym momentem dla całego projektu jest wparcie ze strony Getin Banku, który sprawia, że projekt może zostać ukończony na najwyższym poziomie.

Cały pojazd będzie tworzony przez najlepsze firmy z Polski i na najlepszych częściach.

Dane:
– sześciolitrowy silnik V10 o mocy 607 KM.
– napęd na tył poprzez siedmiostopniową skrzynię półautomatyczną. ​
– masa < 2000kg
– koła 22″ 295/25
– wymiary: dł/szer/wys 4880/1980/1420 [mm]
– rozstaw osi: 2900mm

Strona projektu: newwarsaw.com