Lotus Exige RGB Edition

Lotus Exige RGB Edition – Brytyjskie koncerny pielęgnują pamięć o niezwykłych osobistościach. Lotus także ma swoją gwiazdę, a jest nią Roger Becker, szef departamentu inżynieryjnego przez czterdzieści cztery lata. To na jego cześć opracowano specjalne serie Elise i Exige, RGB Edition.

Wraz z samochodami, do Stanowych brzegów dopłynął także cennik wyżej wymienionych. Za Elise trzeba zapłacić 58,000$, zaś za Exige 70,750$.
(więcej…)

Metamorfoza Lotusa

Metamorfoza Lotusa – Pięć prototypów to wystarczająca ilość, aby stwierdzić, w stosunku do małej firmy, że przechodzi metamorfozę. Dokumentująca to wydarzenie kolekcja siedmiu zdjęć (projekt Gerarda Ranciana), zostanie przedstawiona już dzisiaj w Los Angeles. A jeśli obraz to i książka. A jeśli książka to autorstwa Caroline Gaudriault.
(więcej…)

Lotus Elan Concept

Lotus Elan Concept – Na nadchodzące lata zapowiada się małe nazwowe deja vu Lotusa. Żółty Elan Concept jest poligonem doświadczalnym następcy Evory, który powinien pojawić się na rynku w 2013 roku.

Kompaktowy sportowiec (waga 1292 kg) zabierze na pokład dwóch lub po dokupieniu specjalnej ławeczki, czterech pasażerów.

Podobnie jak obecna Evora, także przyszły Elan otrzyma jednostkę V6 Toyoty. Wsparty kompresorem, czterolitrowy silnik zapewni zapas mocy w wysokości 450 KM. Tylnonapędowy pojazd (+ siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia) będzie zdolny przyspieszyć do pierwszej setki w 3,5 sekundy oraz uzyskać prędkość maksymalną na poziomie 310 km/h.

Wszystko to za cenę 118,500$.
(więcej…)

Lotus Elise Concept

Lotus Elise Concept – Zadanie postawione przed konstruktorami Lotusa, było i jest bardzo trudne. W jaki sposób dostosować Elise do zmagań z przyszłością, nie tracąc nic z jego dotychczasowego charakteru.

Cząstkowy efekt jest nad wyraz korzystny. Zwarte nadwozie podkreślają czarne, aluminiowe felgi o podwójnych ramionach, schodzących się w kierunku emblematu Lotusa.

W zgodzie z brytyjską tradycją, pozostaje również wnętrze. Nowoczesna forma deski rozdzielczej, podkreślona została minimalistycznym podejściem w doborze przycisków oraz pokręteł. Wszystko i tylko to, co powinno znaleźć się na pokładzie małego sportowca. Brawo.

Za motor napędowy obrano turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Sześciostopniowa manualna bądź automatyczna skrzynia, transferuje na tylne koła 320 koni mechanicznych. Superlekki samochód (1092 kilogramy), katapultuje się do pierwszej setki w 4,3 sekundy.

Bazowa cena Lotus Elise 2015MY, wyniesie w przybliżeniu 55,000$.
(więcej…)

Lotus Eterne Concept

Lotus Eterne Concept – „Ekologiczny” sedan. To określenie pasuje raczej do Tesli Model S, a nie do ikony motorsportu, jaką niewątpliwie jest Lotus. Niestety, czasy w jakich żyjemy, na każdym producencie wymuszają flirt z hybrydowymi technologiami.

Elegancka czterodrzwiowa limuzyna w stylu Porsche Panamery czy Astona Martina Rapide, zasilana jest takim samym zespołem napędowym jak Esprit: mechanicznie doładowane V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 620 KM. Tylno lub czteronapędowe auto, przyspiesza od 0 do 96 km/h w cztery sekundy, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Dopiero w tym miejscu musi paść słowo hybryda. Brytyjczycy dopiero co zaczęli pracę nad tym układem, więc siłą rzeczy, nieprędko go zobaczymy.

Na 2015 rok proszę szykować kolejne 190,000$. Będzie się działo.
(więcej…)