MAROTTI – Polski supersamochód

MAROTTI - Polski supersamochód

MAROTTI – o projekcie można powiedzieć, że to Polski supersamochód który wyglądem nawiązuje do myśliwców bojowych. Albowiem to polskie super auto powstaje w Gorzowie Wielkopolskim. Konstrukcja jest inspirowana ekstremalnymi pojazdami, jak KTM X-Bow czy Ariel Atom.

MAROTTI jest to trójkołowa konstrukcja oparta na stalowej ramie, z wysokoobrotowym silnikiem V4 Hondy VFR750 RC36 o pojemności 750 cm3 i mocy 100 KM przy 11 000 obr./min. Napęd odbywa się na tylne koło, za pośrednictwem łańcucha, a skrzynia biegów ma 6 sekwencyjnych przełożeń z elektrycznym biegiem wstecznym. Stosunek masy do mocy wynosi 4,4 kg/KM (440 kg/100 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wg wstępnych ustaleń producenta wynosi około 5 sekund, a maksymalna prędkość to ok. 200 km/h.

Marotti to wizja pojazdu, który został stworzony tylko po to, by cieszyć. Cieszyć wyglądem, osiągami i ultrasportowym prowadzeniem. Połączenie nowoczesnej technologii motocyklowej i samochodowej zaowocowało pojazdem dynamicznym jak motocykl oraz bezpiecznym i łatwym w prowadzeniu jak samochód.

Sportowy charakter pojazdu potęguje ekstremalnie niski środek ciężkości i aerodynamiczny kształt nadwozia z dodatkowymi elementami prowadzącymi powietrze, jak przedni spojler, płaska podłoga i tylne stateczniki.

Kierowca siedzieć będzie w sportowym fotelu kubełkowym z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Przednie zawieszenie opiera się na wahaczach podwójnych, z tyłu zaś zamontowano wahacz wleczony, a amortyzacja jest w pełni regulowana. Z przodu zastosowane zostały opony 255/45 R17, tylna opona zaś ma rozmiar 275/45 R17. Zatrzymanie MAROTTI odbywa się z pomocą hamulców tarczowych bez wspomagania. Układ hamulcowy i kierowniczy został zaadaptowany ze Smarta 450.

Jak na razie nie są to nadzwyczajne osiągi, ale docelowo masa pojazdu ma być zredukowana do zaledwie 350 kg. W planach jest również zmiana silnika. Ma być większy i mocniejszy. Jak mówi sam projektant, najlepsza byłaby moc 150-170 KM. Taka radykalna zmiana parametrów pozwoli niewątpliwie na znaczne poprawienie osiągów tago małego bolidu.

Całkowita długość pojazdu wynosi 3,2 m, a szerokość to 1,8 m. Wszystkie dane dotyczą wersji prototypowej.  Cena MAROTTI to 24 999 euro, a pierwsze egzemplarze do sprzedaży trafią w połowie przyszłego roku.

MAROTTI – Polski supersamochód